ПОКАЈАЊЕ

Услед необјашњивог разлога са сајта црквена истраживања нестао је цео рад у вези нападача и у Христу покајаног Дејана Несторовића ,  дошли смо у могућност да садржај сајта црквена истраживања а који се тицао Дејана Несторовића вратимо овде код нас .

Студију и анлизу уз материјалне доказе приредила сестра Јагода Савић


Raskoš


Autor teksta u “Press-u“  ocjenjuje da mnogi smatraju da je odnos Dejana i Vladike neuobičajen za unuka i dedu zbog iznošenja detalja o Vladikinom raskošnom životu. Isti autor takođe smatra i da bogatstvo i raskoš u kojima uživa Vladika Vasilije mnogi smatraju nespojivim sa njegovom crkvenom funkcijom, kao i da se u javnosti stvorila slika o tome da Vladika Vasilije živi  na visokoj nozi i neprimjereno crkvenim kanonima.
Dejan Nestorović izjavljuje  da je Vladika čovjek koji voli umjetnost i koji se razumije u antikvitete i rijetke stvari.:
“Proputovao je cio svijet, gdje je nabavljao umjetnine na kojima mogu da mu pozavide poznate svjetske galerije. U vladičanskom dvoru ima teretanu i đakuzi, a cio prostor je pokriven kamerama. Rijetka djela poznatih svjetskih slikara krase njegove odaje i tako je nastalo to malo parče raja na Zemlji, a grčki umjetnici koje sam imao i ja čast da upoznam su radili  na pozlaćivanju njegovog stiskog nameštaja. Procjenjuje se da “zlatni salon“ vrijedi najmanje 300 000 evra a samo pozlaćeno ogledalo 20 000 evra. Neki komadi su iz Japana i Persije. Oduševio sam se kad mi je u posebnoj odaji pokazao mini teretanu, koja je isključivo tu iz rekreativnih i medicinskih razloga, pri čemu mu je moje mišljenje jako važno, pošto sam završio DIF.“
Na Internetu se može naći dosta vijesti o Dejanovim kontaktima sa poznatim ličnostima. Jedna od njih kaže da Dejan boravi na Crnogorskoj obali u jednom od najljepših penthausa, čija se cijena procjenjuje na preko dva miliona eura. Penthaus je u vlasništvu jedne od najbogatijih ruskih milionerki, bivše supruge jednog od bogatih naftaša iz Sibira. Svoj luksuzni provod Dejan opisuje riječima da u tompenthausu ima sve, čak i morsku vodu, tako da uopšte ne mora da izlazi iz kompleksa.“
Autor  teksta  zaključuje :“Kako je Nestorović poznat da voli da uživa u raskoši, dobrom životu i velnesu po uzoru na svog dedu vladiku zvorničko- tuzlanskog Vasilija Kačavendu, nije čudo da je odsjeo u ovom zdanju.“


Dejanova hvalospjevi


Autor teksta u  “Press-u“ zaključuje da su  javni hvalospjevi Dejana Nestorovića o Vladiki Vasiliju  izazvali posebnu sumnju o nedostojnom odnosu Vladike  i stripera. Ti hvalospjevi su prikazivali Vladiku kao vrlo sposobnog, uspješnog i humanog čovjeka. Ostaje nejasno zašto autor teksta smatra da se  pojedine  ličnosti ne smiju prikazivati u  pozitivnom svjetlu, pogotovo ako  objektivno imaju puno pozitivnih osobina. Takođe nije razjašnjeno  zašto  autor teksta pretpostavlja  da jedini razlog zašto jedna osoba hvali drugu može biti samo taj što  hvaljena osoba hvalitelju  često daje veće sume novca. Tim prije, što Dejan i o nekim drugim javnim ličnostima govori u hvalospjevima, da pomenemo samo premijera Dačića.
Autor teksta u “Press-u“ je pitao Dejana  da li je pitao Vladiku Vasilija   odakle mu toliko bogatstvo. Nestorović je odgovorio da je Vladika  zaradio veliko bogatstvo isključivo zahvaljujući  svojim menadžerskim sposobnostima: “Da je sreće da je cijela naša država tako bogata kao mala Švajcarska, i da imamo uspješne menadžere i organizatore kao što je moj prijatelj Vladika Vasilije. Mislim da su menadžerske sposobnosti glavni  razlog za to bogatstvo, kako ga nazivate!“
Dejan dodaje da je  Vladika neviđeni graditelj i da je podigao  najviše crkava i manastira u cijeloj SPC. Zatim, Dejan kaže da je Vladika organizator kakvog većina ljudi nikad nije upoznala, da je menadžer broj jedan i da spada u grupu top deset menadžera u regionu po sposobnosti organizacije i da bi mu i Milutin Mrkonjić mogao pozavidjeti. Vladika Vasilije  trenutno gradi bolnicu preko puta svog dvora, za kardio i opšte preglede, sa najsavremenijom opremom i laboratorijom. Zatim, da Vladika gradi i rusku crkvu na ulazu u RS, čiji  zvonici će biti kupljeni od prodaje njegovog trosobnog stana u Bulevaru kralja Aleksandra, koji je Vladika dobio u nasljedstvo.
Dejan Nestorović posebno apostrofira da se objekti koje Vladika gradi u Bijeljini finansiraju od kapitala onih koji pomažu crkvu,  a ne od naroda. Zatim, da Vladika  ima dobre veze sa Miloradom Dodikom, direktorom BN televizije Vladimirom Trišićem i mnogim drugim biznismenima i preduzetnicima.
Od svih komentara koje o Vladiki Vasiliju daje u javnost, Dejan najradije ističe svoje mišljenje da je Vladika, prije svega, duhom bogat čovjek i veliki dobrotvor koji pomaže mnogima, pogotovo porodicama i djeci stradaloj u ratu.“

Dejanov motiv


Nije jasno zašto niko od javnih tumača ovakvih informacija o Vladiki Vasiliju  nije umio da prepozna pravi motiv Dejanovih istupa u javnost. List “Press“ navodi da su  Dejana izričito pitali  zar ne misli da svojim izjavama  kompromituje Vladiku Vasilija, kao i da li se iza svega krije njegova korist“. Dejan je odgovorio:“Sve što sam ispričao o Vladiki je na obostranu korist. On je ponosan na mene. Privatno je zadovoljan i srce mu je puno jer je neko prvi put rekao istinu o njemu. Sa jedne strane, jesam ga kompromitovao, ali sa druge strane sam ga predstavio kao   uspješnog i moćnog čoveka koji hoće da pomogne. Vladika je u dubini duše zahvalan na mojoj iskrenosti, ali je samo problem što istinu iznosi striper. Ne komentariše moje navode, a to nemojte ni očekivati od njega jer se ponaša u skladu sa kanonima crkve.“ 
List “Press“ piše  da Dejan priznaje da sve to radi zarad publiciteta i “iz inata“, ali i kako bi pokazao da u Srpskoj pravoslavnoj crkvi postoje ljudi koji nisu “ljigavci i licemjeri“. Nestorović dodaje da potiče iz dobro situirane i moćne porodice koja se bavi privatnim  biznisom i da mu novca nikada nije nedostajalo, pa tako nema nijedan motiv da finansijski iskorišćava Vladiku. 
List “Press“ kaže da  je odlučio da objavi  priču o odnosu Vladike i stripera, ali i da istraži pozadinu njihovih relacija i utvrdi da li i čime striper ucjenjuje visokog poglavara SPC jer striper  tvrdi da on Vladiku niti ucjenjuje, niti iskorišćava.  Nažalost, novinar “ Press-a“ je  Dejanov  motiv da javno govori o novcu i poklonima koje dobija od Vladike Vasilija obradio tako da je iz tačnih premisa izvukao pogrešan zaključak.
Novinar  se pitao: “Šta se iza svega toga krije i čime  to Dejan “reketira“ Vladiku?“ Nestorović tvrdi da on Vladiku niti ucjenjuje, niti iskorišćava.  Novinar  tvrdi da je više puta pokušao da dobije komentar od vladike, ali on uporno odbija razgovor. Kada smo objavili da je striperu poklonio 50 000 eura za master studije u Rimu, Kačavenda je izjavio : “Manite se toga, ma kakva stipendija“ i prekinuo vezu. On ni juče nije htio da priča o Nestoroviću, a ni da odgovori na naše pitanje da li ga striper ucjenjuje.“ Iz takvog ponašanja Vladike Vasilija autor je stekao utisak da Vladika Vasilije ne smije da Dejana prijavi policiji.   
S druge strane, i vlasnik detektivske agencije SIA Božidar Spasić je imao istu grešku u logičkom rasuđivanju. Spasić  je zaključio da je riječ o klasičnom primjeru ucjene. On smatra da je striper došao do nečega “jako korisnog“ za njega i da zahvaljujući tome može cijelog života da ucjenjuje vladiku i da lijepo živi od toga:“ Čitajući “Press“, pratio sam ovaj specifičan slučaj iz kojeg se vidi odnos između Vladike i te osobe. Saopštavanje da je neko nekome dao novac da bi mu nešto učinio, kao što je ovde 50000 eura, navodi na zaključak da su tako plaćene informacije koje ne treba da izađu u javnost. Vladika, po svemu sudeći, nema načina ta to spriječi, a neće da prijavi policiji, koja bi mogla snimcima ili transkriptima njihovih razgovora da ustanovi o čemu je tu riječ. Odnos koji ovaj sveštenik ima sa tim striperom je sasvim nelogičan i sa aspekta bezbjednjaka predstavlja klasičan primjer ucjene za neke informacije, podatke, fotografije, možda nečega iz njhovog ličnog odnosa, a možda je riječ o nekom događaju iz mladosti. Ima hiljadu stvari do kojih je striper mogao da dođe i to sada koristi, a vladika plaća“.
Spasić  dodaje da se ovde ne radi o dobroj volji vladike, jer je 50000 eura, umesto Nestoroviću, vladika mogao da da na pet mjesta, pa bi petoro njih moglo da studira. A slučaj “Kačavenda“ se pojavio u momentu kada su  u svijetu izbile afere u crkvi. Poznato je da su njemačke obaveštajne službe otkrile na desetine slučajeva u kojima su njihovi sveštenici plaćali ucjenjivačima da ne bi objavili kompromitujuće podatke i crkva to praktično i podržava. Bolje da plate nego da afera izađe u javnost. Mislim da je i ovde riječ o tome. Vladika ništa loše neće reći o Nestoroviću jer zna da ovaj ima nešto loše po njega. Ovaj, sa druge strane, priča sve najbolje o njemu, a kako i ne bi , kad mu ovaj plaća. A da mu ne plaća, vidjeli bismo šta bi bilo. Još je čudnije što vladika ćutke gleda kako striper daje kompromitujuće izjave i fotografije.“Vladika koji je ucjenjen pristaje na to jer ništa ne komentariše. Poglavar SPC uporno ćuti i nema hrabrosti da sve presiječe. Striper i dalje u javnosti egzibicioniše informacijama, pa je zaključak da je riječ o klasičnoj ucjeni.
Novinar i detektiv su  na raspolaganju imali sve elemente koji su potrebni  da se situacija realno sagleda, i Dejanove izjave, i Dejanova ponašanja i sopstvena zapažanja. Ovim komentatorima javnih događanja  je takođe bila dostupna i  metoda analize sadržaja koja uz pomoć tzv. ključnih riječi teksta  lako detektuje suštinu neke pojave. Zato ćemo samo ponoviti boldirane rečenice iz poglavlja  “Pokloni“, poglavlja “Motiv“ i iz ovog poglavlja.
Dejanove izjave:
Moj najveći kapital je moje znanje
 Ja nisam običan striper već multimedijalni talenat
Priznajem da sve to radim zarad publiciteta i „iz inata“
I da sam fotografije iz vladičanskog dvora „Srpski Versaj“ : moj deda, kandidat za patrijarha, objavio na „Fejsbuku“ zarad većeg publiciteta
Tačna zapažanja analitičara:
i dalje u javnosti egzibicioniše informacijama
Odnos koji ovaj sveštenik ima sa tim striperom je sasvim nelogičan    
U najmanju ruku je čudno što se Nestorović javno hvali prisnim odnosom sa Kačavendom i novčanim i drugim poklonima kojima ga ovaj obasipa
Još je čudnije što vladika ćutke gleda kako striper daje kompromitujuće izjave i fotografije.
nema nijedan motiv da finansijski iskorišćava vladiku
Prvi  problem ovog novinara  je što u svom cjelovitom sagledavanju težine koju su u javnosti imale  izjave Dejana Nestorovića nije više pažnje posvetio  bitnim sastavnim elementima te neuobičajene situacije, a to su: Dejanova priznanja o potrebi za publicitetom,  sopstveno uočavanje da  Dejanovo ponašanje zaista zaslužuje kvalifikaciju   „egzibicioniše“ i takođe sopstveno uočavanje da je  odnos Dejana i Vladike   „nelogičan“ i „čudan“.  Zbog sopstvene kognitivne blokade novinar  nije mogao da dalje razvija  svoje sagledavanje i sklopi spoznajnu predodžbu da kod Dejana  postoji  prenaglašena potreba za samo-reklamiranjem i dolaženjem u centar pažnje javnosti i da je ona motor pokretač mnogih Dejanovih aktivnosti.
Drugi  problem ovog novinara   je što nije imao jednaku kritičku distancu prema obadvije strane pa  uopšte nije postavio pitanje da li je istina to što Nestorović izjavljuje. Naprotiv, novinar je  Nestorovićevim  izjavama dao povjerenje,  a Vladiki prišao sa sumnjom. Novinarev lični stav se najbolje vidi iz izraza “Dejan otkriva“ kojeg najčešće koristi u tekstu i koji stavlja u kontekst istinitog sadržaja. Za razliku od pristupa kog je primijenio na Dejanu, novinar je  na Vladiku  projektovao neko crnilo koje potiče iz  nesvjesnog dijela svoje ličnosti.
List “Ekspres“ piše o striperovom ekscesu sa poznatom pjevačicom Selmom Bajrami. Naime, Dejan Nestorović  je nedavno u jednoj emisiji TV OBN tvrdio kako putem usluga Skypa i messengera održava kontakt sa Selmom, i da samo za nju izvodi striptiz i razne plesove! Osim toga, Dejan je rekao kako mu nije bilo jednostavno dok je plesao sa njom za vrijeme zajedničkog gostovanja u jednoj emisiji u studiju TV Pink BH jer se tada puno uzbudio!
Takve njegove izjave su  do te mjere iznervirale su popularnu pjevačicu da je  kontaktirala svog advokata . “Žena sirena“ je  od advokata tražila da kontaktira stripera Nestorovića i da zahtijeva od njega da se javno izvini pjevačici jer većina stvari poput onih da s njom redovno kontaktira i da samo za nju izvodi striptiz su netačne!
Opet niko od pomenutih analitičara, novinara i ostalih javnih komentatora ovaj eksces nije doveo do nivoa logičkog  zaključivanja po analogiji: ako Dejan Nestorović ne govori istinu o Selmi, možda ne govori istinu ni o Vladiki Vasiliju.
Primjer sa Selmom Bajrami otkriva još jednu psihodinamsku osobinu Dejana Nestorovića. Više od dvije godine nakon prve neistinite izjave o Selmi, u februaru 2013 godine, Dejan u rubrici “Klub poznatih“ u “Dnevnom avazu“ izjavljuje da je Selma Bajrami najzgodnija žena koju poznaje. I tako otkriva svoj problem želja koje jako želi da ostvari a ne uspijeva, kod kog povremeno gubi granicu između fikcije i stvarnosti, pa svoje neostvarene želje vidi kao da su već realizovane. Tačnij erečeno, Dejan govori o onom što želi da se desi, kao da se već desilo.
Zatim, Dejanovo sagledavanje sebe  sadrži transparentne elemente samo- vrednovanja, koje je Dejan izrazio rečenicom “ Ja nisam običan striper već multimedijalni talenat“. Ako bismo  Dejanovo   samo- vrednovanje, kojim on sebe misaono definiše  sa “Ja vrijedim 50 000 eura“, postavili  u finansijski okvir i  izrazili  u troškovima gradnje i opremanja jedne crkve ili manastira, dobili bismo zanimljive relacije. Npr. Crkva Presvete Bogorodice Trojeručice u Crnom blatu okvirno iznosi 35 000 eura,  i ispada da Dejan procjenjuje  da njegov talenat vrijedi više od te crkve ili da vrijedi kao dva manastira u čiju gradnju se uloži po 25 000 eura. Po toj logici  bi radi Dejanovog talenta, a u svrhu pomaganja Dejanovih potreba za luksuzom  Zvormičko- tuzlanska Eparhija trebala da se liši gradnje jedne važne crkve ili dva manastira. Vladika Vasilije Kačavenda je za 35 godina svog rada izgradio ukupno 217 crkvi i manastira. Ova izrazita vrednosna orijentacija Vladike Vasilija ka gradnji bi 35 godina nikad ničim nije bila ometena, pa ne vidim razlog zašto bi se to desilo u Dejanovom slučaju.
Dejanov koncept samovrednovanja: “Ja vrijedim 50 000 eura“ ili “Ja vrijedim kao 2 manastira“

Dejanova molba za oprost


 U vrijeme kad sam u razgovoru sa Vladikom Vasilijem tražila da mi odgovori na pitanje zašto je ćutao i da njegov verbalni odgovor stavim u etički okvir da bih mogla da ga analiziram,  nisam imala u rukama Dejanova pisma.
Dejan je uputio tri pisma izvinjenja zbog svojih javnih izjava, Patrijarhu Irineju, Svetom Sinodu i Vladiki Vasiliju. U sva  tri pisma Dejan na sebe preuzima krivicu za davanje izjava u javnosti  i negira svaki grijeh bluda sa Vladikom Vasilijem. Njegova osjećanja stida i kajanja su jasno sročena, doživljena i pokazuju osobu kojoj funkcioniše moralna sankcija griže savjesti. Međutim, Dejan nije u stanju da ponese teret moralne sankcije osude okoline, pa je sva tri pisma poslao samo Vladiki, umjesto da ih pošalje primaocima u Beograd. Zatim, nije imao hrabrosti da o sadržaju tih pisama upozna javnost, i na sebe preuzme teret odgovornosti za izjave koje je dao. Faktički, Dejan je svoje priznanje o neistinitim izjavama na račun Vladike Vasilija doveo u poziciju da niko drugi za njih ne može da sazna.
U pismu Patrijarhu Irineju od 15. 06. 2011 godine Dejan piše: “Cilj objavljenih fotografija sa dvora bio je da podigne “prašinu “ i pažnju oko mog ulaska u jedan zabavni program na TV, a ne da pravi seks skandale. Bože me oprosti ili bilo kakve nakaradne stvari. Mene su htjeli da prikažu kao nekakav seksualni objekat “ljubavnika“!!! odvratnosti i grehote.Nikada nisam ukaljao mantiju nikakvim nemoralom, kako kažu pojedini zli jezici. Sram ih bilo!!!Ističem da nikada ali nikada nije došlo do bludi niti nemorala, fizičkog kontakta između mene i preosvećenog Kačavende.“
U pismu Svetom Sinodu od 03. 03. 2012 godine Dejan piše: “Sve grijehe oko fotografija, laži i smišljenih optužbi preuzimam na svoju dušu. Preosvećeni Vladika Vasilije je čist kao suza.“
U pismu Vladiki Vasiliju od 06. 03. 2012 godine Dejan piše: “ U želji da dospijem u centar pažnje najšire javnosti ( o čemu sam oduvijek sanjao), ja sam počinio grijeh aktivnog učešća u početku jedne odvratne i klevetničke medijske kampanje usmjerene lično protiv Vas. A sve je to lažirano, na žalost, na osnovu mojih istupa i napisa u novinama i na televiziji. Neko bi možda rekao da sam prodao Vjeru za večeru, ali ja se kunem živim Bogom i spremnošću na svakovrsnu odgovornost pa i pred građanskim sudovima, da nisam znao šta činim i kakve će strašne posledice sve ovo proizvesti po Vas i našu crkvu.
Moja sudbina i želja što volim da se slikam , sa poznatim i važnim osobama sa kojima sam se susretao u toku svog života iz različitih oblasti društvenog i javnog života. A ja sam dobio svojih pet minuta “slave ovozemaljske“. Okaljao sam time i svoj obraz i teško opteretio svoju hrišćansku i ljudsku savjest. Stid me je sada zbog svega toga što se desilo i gorko se kajem. Znam da je možda prekasno za ispravljanje svih posledica, ali se nadam i vjerujem da nikada nije kasno za iskreno pokajanje i molbe za oproštaj što i na ovaj način činim. I znam da nisam zaslužio Vaš oproštaj niti razumijevanje poslije svega što sam Vam uradio, ali ne mogu a da Vam makar ne uputim jedno ovako lično i iskreno izvinjenje i oproštaj zbog koga sam Vam nanio i posledica po Vas lično. Ovako, kroz moju duboku pokajničku molitvu , makar nešto u svemu popraviti u onome što sam kriv pred Bogom Vama, i direktno i indirektno, i sve svjesno i nesvjesno rječju i djelom. Praštajte poštovani Vladiko i poniženi Vladiko koji ste zbog svega gore navedenog pretrpjeli i trpite zla koje sam Vam nesvjesno nanio.“ 

Vladikino ćutanje


Da podsjetimo: medijska poruka o etičkoj osobini Vladike Vasilija je bila “Rasipnik  crkvenog novca koji živi u luksuzu“
Vladikin odgovor na optužbu glasi: Nema tu šta da se objašnjava. On je sve rekao u svom pismu izvinjenja.“
Obzirom da se radi o optužbi da je Vladika Vasilije puno  novca potrošio na skupe poklone i raskoš, u ocjenjivanju  Vladikinog odgovora na ovu optužbu se treba fokusirati na sadržaj koji će razotkriti  da li Vladika Vasilije  sebe želi da zaštiti od moralne odgovornosti. Optuženi koji ima takvu namjeru   podsvjesno koristi  moralni model zaštite krivca umjesto moralnog modela kažnjavanja krivca. Iz etičke analize Vladikinog jezičkog izraza se može najtačnije vidjeti koji od ova dva  modela Vladika koristi. Treba imati na umu da optužena osoba može da koristi dva “aršina“ za isti problem i da jedan aršin koristi kad govori o svom ponašanju, a drugi aršin kad govori o tuđem ponašanju.
Optužbu da Vladika živi u raskoši i luksuzu uopšte nismo ni uzimali u razmatranje  jer je bespredmetna. Prilikom posjete Vladičanskom dvoru u Bijeljini smo se lično uvjerili da se radi o  lažnom prikazivanju i neukusnom  preuveličavanju  postojećeg stanja.   U Dvoru  nema ni teretane, ni umjetničkih slika poznatih majstora o kojima govori Dejan, a  svaki sudski vještak za nekretnine bi vrlo brzo utvrdio da stari  stilski   namještaj koji se nalazi  u  Zlatnom salonu ne vrijedi  ni približno
300 000 eura.
Što se tiče optužbe o davanju 50 000 eura Dejanu Nestoroviću, da bismo vidjeli da li Vladika koristi moralni model zaštite krivca ili moralni model kažnjavanja krivca  potrebno je utvrditi  na koji način Vladika opravdava svoje postupke. Opravdanje se uvijek vrši  jezičkom formulacijom u “Ja“formi, moralni prekršaj se opisuje  ublažujućim  ili neutralnim  nazivima, a napadnuti obično naglasi da razlikuje moralne kvalifikacije “ispravno i neispravno“ ili “dobro i zlo“.  
Vladika je   identifikaciju moralnog prekršioca izvršio  rječju “On“ a ne “Ja“ čime pokazuje da sebe ne vidi kao osobu koja se ogriješila o moralna pravila. Moralni prekršaj uopšte ne definiše  ni eufemizmima niti ključnim riječima sa jakim emocionalnim nabojem. Vladika takođe uopšte nije upotrijebio kvalifikacije “ispravno  ili dobro “ ili “neispravno ili zlo“. Kod ovakvog rezultata postoje samo dvije mogućnosti, ili je Vladikino mišljenje nedovoljno etički strukturisano ili pokazuje misaono NEDIJELJENJE MORALNE ODGOVORNOSTI za prekršaj koji mu se pripisuje.
Iz komentara Vladike Vasilija o spornom događaju zaključujemo da Vladika MISAONO ODBACUJE krivicu  i da sebe ne vidi kao krivca. To što se nije javno oglasio rečenicom “JA SAM NEVIN“ vezuje se za okolnost da je od Dejana dobio pismo u kom Dejan od Vladike Vasilija traži oprost i da mu  je  Vladika  oprostio. Kako je Vladika smatrao da nakon oprosta koji je ostao između njih dvojice za javnom odbranom od krivice nije bilo ni potrebe, izostanak javnog oglašavanja  se smatra adekvatnim reagovanjem u ovoj konkretnoj situaciji. 
 
DOKUMENTA SU NABAVLjENA NA OSNOVU ZAKONA O SLOBODI INFORMISANJA, PODNOŠENjEM ZAHTJEVA EPARHIJI ZVORNIČKO-TUZLANSKOJ.
 















 



4 коментара: