Услед необјашњивог разлога са сајта црквена истраживања нестао је цео рад у вези нападача и у Христу покајаног Дејана Несторовића , дошли смо у могућност да садржај сајта црквена истраживања а који се тицао Дејана Несторовића вратимо овде код нас .
Студију и анлизу уз материјалне доказе приредила сестра Јагода Савић
Студију и анлизу уз материјалне доказе приредила сестра Јагода Савић
Raskoš
Autor teksta u “Press-u“ ocjenjuje da mnogi smatraju da
je odnos Dejana i Vladike neuobičajen za unuka i dedu zbog iznošenja
detalja o Vladikinom raskošnom životu. Isti autor takođe smatra i da
bogatstvo i raskoš u kojima uživa Vladika Vasilije mnogi smatraju
nespojivim sa njegovom crkvenom funkcijom, kao i da se u javnosti
stvorila slika o tome da Vladika Vasilije živi na visokoj nozi i
neprimjereno crkvenim kanonima.
Dejan Nestorović izjavljuje da je Vladika čovjek koji voli umjetnost i koji se razumije u antikvitete i rijetke stvari.:
“Proputovao je cio svijet, gdje je nabavljao umjetnine na kojima mogu da mu pozavide poznate svjetske galerije. U vladičanskom dvoru ima teretanu i đakuzi, a cio prostor je pokriven kamerama. Rijetka djela poznatih svjetskih slikara krase njegove odaje i tako je nastalo to malo parče raja na Zemlji, a grčki umjetnici koje sam imao i ja čast da upoznam su radili na pozlaćivanju njegovog stiskog nameštaja. Procjenjuje se da “zlatni salon“ vrijedi najmanje 300 000 evra a samo pozlaćeno ogledalo 20 000 evra. Neki komadi su iz Japana i Persije. Oduševio sam se kad mi je u posebnoj odaji pokazao mini teretanu, koja je isključivo tu iz rekreativnih i medicinskih razloga, pri čemu mu je moje mišljenje jako važno, pošto sam završio DIF.“
Na Internetu se može naći dosta vijesti o Dejanovim kontaktima sa poznatim ličnostima. Jedna od njih kaže da Dejan boravi na Crnogorskoj obali u jednom od najljepših penthausa, čija se cijena procjenjuje na preko dva miliona eura. Penthaus je u vlasništvu jedne od najbogatijih ruskih milionerki, bivše supruge jednog od bogatih naftaša iz Sibira. Svoj luksuzni provod Dejan opisuje riječima da u tompenthausu ima sve, čak i morsku vodu, tako da uopšte ne mora da izlazi iz kompleksa.“
Dejan Nestorović izjavljuje da je Vladika čovjek koji voli umjetnost i koji se razumije u antikvitete i rijetke stvari.:
“Proputovao je cio svijet, gdje je nabavljao umjetnine na kojima mogu da mu pozavide poznate svjetske galerije. U vladičanskom dvoru ima teretanu i đakuzi, a cio prostor je pokriven kamerama. Rijetka djela poznatih svjetskih slikara krase njegove odaje i tako je nastalo to malo parče raja na Zemlji, a grčki umjetnici koje sam imao i ja čast da upoznam su radili na pozlaćivanju njegovog stiskog nameštaja. Procjenjuje se da “zlatni salon“ vrijedi najmanje 300 000 evra a samo pozlaćeno ogledalo 20 000 evra. Neki komadi su iz Japana i Persije. Oduševio sam se kad mi je u posebnoj odaji pokazao mini teretanu, koja je isključivo tu iz rekreativnih i medicinskih razloga, pri čemu mu je moje mišljenje jako važno, pošto sam završio DIF.“
Na Internetu se može naći dosta vijesti o Dejanovim kontaktima sa poznatim ličnostima. Jedna od njih kaže da Dejan boravi na Crnogorskoj obali u jednom od najljepših penthausa, čija se cijena procjenjuje na preko dva miliona eura. Penthaus je u vlasništvu jedne od najbogatijih ruskih milionerki, bivše supruge jednog od bogatih naftaša iz Sibira. Svoj luksuzni provod Dejan opisuje riječima da u tompenthausu ima sve, čak i morsku vodu, tako da uopšte ne mora da izlazi iz kompleksa.“
Autor teksta zaključuje :“Kako je
Nestorović poznat da voli da uživa u raskoši, dobrom životu i velnesu
po uzoru na svog dedu vladiku zvorničko- tuzlanskog Vasilija Kačavendu,
nije čudo da je odsjeo u ovom zdanju.“
Dejanova hvalospjevi
Autor teksta u “Press-u“ zaključuje da su javni
hvalospjevi Dejana Nestorovića o Vladiki Vasiliju izazvali posebnu
sumnju o nedostojnom odnosu Vladike i stripera. Ti hvalospjevi su
prikazivali Vladiku kao vrlo sposobnog, uspješnog i humanog čovjeka.
Ostaje nejasno zašto autor teksta smatra da se pojedine ličnosti ne
smiju prikazivati u pozitivnom svjetlu, pogotovo ako objektivno
imaju puno pozitivnih osobina. Takođe nije razjašnjeno zašto autor
teksta pretpostavlja da jedini razlog zašto jedna osoba hvali drugu
može biti samo taj što hvaljena osoba hvalitelju često daje veće sume
novca. Tim prije, što Dejan i o nekim drugim javnim ličnostima govori u
hvalospjevima, da pomenemo samo premijera Dačića.
Autor teksta u “Press-u“ je pitao Dejana da li je pitao Vladiku Vasilija odakle mu toliko bogatstvo. Nestorović je odgovorio da je Vladika zaradio veliko bogatstvo isključivo zahvaljujući svojim menadžerskim sposobnostima: “Da je sreće da je cijela naša država tako bogata kao mala Švajcarska, i da imamo uspješne menadžere i organizatore kao što je moj prijatelj Vladika Vasilije. Mislim da su menadžerske sposobnosti glavni razlog za to bogatstvo, kako ga nazivate!“
Dejan dodaje da je Vladika neviđeni graditelj i da je podigao najviše crkava i manastira u cijeloj SPC. Zatim, Dejan kaže da je Vladika organizator kakvog većina ljudi nikad nije upoznala, da je menadžer broj jedan i da spada u grupu top deset menadžera u regionu po sposobnosti organizacije i da bi mu i Milutin Mrkonjić mogao pozavidjeti. Vladika Vasilije trenutno gradi bolnicu preko puta svog dvora, za kardio i opšte preglede, sa najsavremenijom opremom i laboratorijom. Zatim, da Vladika gradi i rusku crkvu na ulazu u RS, čiji zvonici će biti kupljeni od prodaje njegovog trosobnog stana u Bulevaru kralja Aleksandra, koji je Vladika dobio u nasljedstvo.
Dejan Nestorović posebno apostrofira da se objekti koje Vladika gradi u Bijeljini finansiraju od kapitala onih koji pomažu crkvu, a ne od naroda. Zatim, da Vladika ima dobre veze sa Miloradom Dodikom, direktorom BN televizije Vladimirom Trišićem i mnogim drugim biznismenima i preduzetnicima.
Od svih komentara koje o Vladiki Vasiliju daje u javnost, Dejan najradije ističe svoje mišljenje da je Vladika, prije svega, duhom bogat čovjek i veliki dobrotvor koji pomaže mnogima, pogotovo porodicama i djeci stradaloj u ratu.“
Nije jasno zašto niko od javnih tumača ovakvih informacija o Vladiki Vasiliju nije umio da prepozna pravi motiv Dejanovih istupa u javnost. List “Press“ navodi da su Dejana izričito pitali zar ne misli da svojim izjavama kompromituje Vladiku Vasilija, kao i da li se iza svega krije njegova korist“. Dejan je odgovorio:“Sve što sam ispričao o Vladiki je na obostranu korist. On je ponosan na mene. Privatno je zadovoljan i srce mu je puno jer je neko prvi put rekao istinu o njemu. Sa jedne strane, jesam ga kompromitovao, ali sa druge strane sam ga predstavio kao uspješnog i moćnog čoveka koji hoće da pomogne. Vladika je u dubini duše zahvalan na mojoj iskrenosti, ali je samo problem što istinu iznosi striper. Ne komentariše moje navode, a to nemojte ni očekivati od njega jer se ponaša u skladu sa kanonima crkve.“
List “Press“ piše da Dejan priznaje da sve to radi zarad publiciteta i “iz inata“, ali i kako bi pokazao da u Srpskoj pravoslavnoj crkvi postoje ljudi koji nisu “ljigavci i licemjeri“. Nestorović dodaje da potiče iz dobro situirane i moćne porodice koja se bavi privatnim biznisom i da mu novca nikada nije nedostajalo, pa tako nema nijedan motiv da finansijski iskorišćava Vladiku.
List “Press“ kaže da je odlučio da objavi priču o odnosu Vladike i stripera, ali i da istraži pozadinu njihovih relacija i utvrdi da li i čime striper ucjenjuje visokog poglavara SPC jer striper tvrdi da on Vladiku niti ucjenjuje, niti iskorišćava. Nažalost, novinar “ Press-a“ je Dejanov motiv da javno govori o novcu i poklonima koje dobija od Vladike Vasilija obradio tako da je iz tačnih premisa izvukao pogrešan zaključak.
Novinar se pitao: “Šta se iza svega toga krije i čime to Dejan “reketira“ Vladiku?“ Nestorović tvrdi da on Vladiku niti ucjenjuje, niti iskorišćava. Novinar tvrdi da je više puta pokušao da dobije komentar od vladike, ali on uporno odbija razgovor. Kada smo objavili da je striperu poklonio 50 000 eura za master studije u Rimu, Kačavenda je izjavio : “Manite se toga, ma kakva stipendija“ i prekinuo vezu. On ni juče nije htio da priča o Nestoroviću, a ni da odgovori na naše pitanje da li ga striper ucjenjuje.“ Iz takvog ponašanja Vladike Vasilija autor je stekao utisak da Vladika Vasilije ne smije da Dejana prijavi policiji.
S druge strane, i vlasnik detektivske agencije SIA Božidar Spasić je imao istu grešku u logičkom rasuđivanju. Spasić je zaključio da je riječ o klasičnom primjeru ucjene. On smatra da je striper došao do nečega “jako korisnog“ za njega i da zahvaljujući tome može cijelog života da ucjenjuje vladiku i da lijepo živi od toga:“ Čitajući “Press“, pratio sam ovaj specifičan slučaj iz kojeg se vidi odnos između Vladike i te osobe. Saopštavanje da je neko nekome dao novac da bi mu nešto učinio, kao što je ovde 50000 eura, navodi na zaključak da su tako plaćene informacije koje ne treba da izađu u javnost. Vladika, po svemu sudeći, nema načina ta to spriječi, a neće da prijavi policiji, koja bi mogla snimcima ili transkriptima njihovih razgovora da ustanovi o čemu je tu riječ. Odnos koji ovaj sveštenik ima sa tim striperom je sasvim nelogičan i sa aspekta bezbjednjaka predstavlja klasičan primjer ucjene za neke informacije, podatke, fotografije, možda nečega iz njhovog ličnog odnosa, a možda je riječ o nekom događaju iz mladosti. Ima hiljadu stvari do kojih je striper mogao da dođe i to sada koristi, a vladika plaća“.
Spasić dodaje da se ovde ne radi o dobroj volji vladike, jer je 50000 eura, umesto Nestoroviću, vladika mogao da da na pet mjesta, pa bi petoro njih moglo da studira. A slučaj “Kačavenda“ se pojavio u momentu kada su u svijetu izbile afere u crkvi. Poznato je da su njemačke obaveštajne službe otkrile na desetine slučajeva u kojima su njihovi sveštenici plaćali ucjenjivačima da ne bi objavili kompromitujuće podatke i crkva to praktično i podržava. Bolje da plate nego da afera izađe u javnost. Mislim da je i ovde riječ o tome. Vladika ništa loše neće reći o Nestoroviću jer zna da ovaj ima nešto loše po njega. Ovaj, sa druge strane, priča sve najbolje o njemu, a kako i ne bi , kad mu ovaj plaća. A da mu ne plaća, vidjeli bismo šta bi bilo. Još je čudnije što vladika ćutke gleda kako striper daje kompromitujuće izjave i fotografije.“Vladika koji je ucjenjen pristaje na to jer ništa ne komentariše. Poglavar SPC uporno ćuti i nema hrabrosti da sve presiječe. Striper i dalje u javnosti egzibicioniše informacijama, pa je zaključak da je riječ o klasičnoj ucjeni.
Novinar i detektiv su na raspolaganju imali sve elemente koji su potrebni da se situacija realno sagleda, i Dejanove izjave, i Dejanova ponašanja i sopstvena zapažanja. Ovim komentatorima javnih događanja je takođe bila dostupna i metoda analize sadržaja koja uz pomoć tzv. ključnih riječi teksta lako detektuje suštinu neke pojave. Zato ćemo samo ponoviti boldirane rečenice iz poglavlja “Pokloni“, poglavlja “Motiv“ i iz ovog poglavlja.
Dejanove izjave:
Moj najveći kapital je moje znanje
Ja nisam običan striper već multimedijalni talenat
Priznajem da sve to radim zarad publiciteta i „iz inata“
I da sam fotografije iz vladičanskog dvora „Srpski Versaj“ : moj deda, kandidat za patrijarha, objavio na „Fejsbuku“ zarad većeg publiciteta
Tačna zapažanja analitičara:
i dalje u javnosti egzibicioniše informacijama
Odnos koji ovaj sveštenik ima sa tim striperom je sasvim nelogičan
U najmanju ruku je čudno što se Nestorović javno hvali prisnim odnosom sa Kačavendom i novčanim i drugim poklonima kojima ga ovaj obasipa
Još je čudnije što vladika ćutke gleda kako striper daje kompromitujuće izjave i fotografije.
nema nijedan motiv da finansijski iskorišćava vladiku
Prvi problem ovog novinara je što u svom cjelovitom sagledavanju težine koju su u javnosti imale izjave Dejana Nestorovića nije više pažnje posvetio bitnim sastavnim elementima te neuobičajene situacije, a to su: Dejanova priznanja o potrebi za publicitetom, sopstveno uočavanje da Dejanovo ponašanje zaista zaslužuje kvalifikaciju „egzibicioniše“ i takođe sopstveno uočavanje da je odnos Dejana i Vladike „nelogičan“ i „čudan“. Zbog sopstvene kognitivne blokade novinar nije mogao da dalje razvija svoje sagledavanje i sklopi spoznajnu predodžbu da kod Dejana postoji prenaglašena potreba za samo-reklamiranjem i dolaženjem u centar pažnje javnosti i da je ona motor pokretač mnogih Dejanovih aktivnosti.
Drugi problem ovog novinara je što nije imao jednaku kritičku distancu prema obadvije strane pa uopšte nije postavio pitanje da li je istina to što Nestorović izjavljuje. Naprotiv, novinar je Nestorovićevim izjavama dao povjerenje, a Vladiki prišao sa sumnjom. Novinarev lični stav se najbolje vidi iz izraza “Dejan otkriva“ kojeg najčešće koristi u tekstu i koji stavlja u kontekst istinitog sadržaja. Za razliku od pristupa kog je primijenio na Dejanu, novinar je na Vladiku projektovao neko crnilo koje potiče iz nesvjesnog dijela svoje ličnosti.
List “Ekspres“ piše o striperovom ekscesu sa poznatom pjevačicom Selmom Bajrami. Naime, Dejan Nestorović je nedavno u jednoj emisiji TV OBN tvrdio kako putem usluga Skypa i messengera održava kontakt sa Selmom, i da samo za nju izvodi striptiz i razne plesove! Osim toga, Dejan je rekao kako mu nije bilo jednostavno dok je plesao sa njom za vrijeme zajedničkog gostovanja u jednoj emisiji u studiju TV Pink BH jer se tada puno uzbudio!
Takve njegove izjave su do te mjere iznervirale su popularnu pjevačicu da je kontaktirala svog advokata . “Žena sirena“ je od advokata tražila da kontaktira stripera Nestorovića i da zahtijeva od njega da se javno izvini pjevačici jer većina stvari poput onih da s njom redovno kontaktira i da samo za nju izvodi striptiz su netačne!
Opet niko od pomenutih analitičara, novinara i ostalih javnih komentatora ovaj eksces nije doveo do nivoa logičkog zaključivanja po analogiji: ako Dejan Nestorović ne govori istinu o Selmi, možda ne govori istinu ni o Vladiki Vasiliju.
Primjer sa Selmom Bajrami otkriva još jednu psihodinamsku osobinu Dejana Nestorovića. Više od dvije godine nakon prve neistinite izjave o Selmi, u februaru 2013 godine, Dejan u rubrici “Klub poznatih“ u “Dnevnom avazu“ izjavljuje da je Selma Bajrami najzgodnija žena koju poznaje. I tako otkriva svoj problem želja koje jako želi da ostvari a ne uspijeva, kod kog povremeno gubi granicu između fikcije i stvarnosti, pa svoje neostvarene želje vidi kao da su već realizovane. Tačnij erečeno, Dejan govori o onom što želi da se desi, kao da se već desilo.
Zatim, Dejanovo sagledavanje sebe sadrži transparentne elemente samo- vrednovanja, koje je Dejan izrazio rečenicom “ Ja nisam običan striper već multimedijalni talenat“. Ako bismo Dejanovo samo- vrednovanje, kojim on sebe misaono definiše sa “Ja vrijedim 50 000 eura“, postavili u finansijski okvir i izrazili u troškovima gradnje i opremanja jedne crkve ili manastira, dobili bismo zanimljive relacije. Npr. Crkva Presvete Bogorodice Trojeručice u Crnom blatu okvirno iznosi 35 000 eura, i ispada da Dejan procjenjuje da njegov talenat vrijedi više od te crkve ili da vrijedi kao dva manastira u čiju gradnju se uloži po 25 000 eura. Po toj logici bi radi Dejanovog talenta, a u svrhu pomaganja Dejanovih potreba za luksuzom Zvormičko- tuzlanska Eparhija trebala da se liši gradnje jedne važne crkve ili dva manastira. Vladika Vasilije Kačavenda je za 35 godina svog rada izgradio ukupno 217 crkvi i manastira. Ova izrazita vrednosna orijentacija Vladike Vasilija ka gradnji bi 35 godina nikad ničim nije bila ometena, pa ne vidim razlog zašto bi se to desilo u Dejanovom slučaju.
Dejanov koncept samovrednovanja: “Ja vrijedim 50 000 eura“ ili “Ja vrijedim kao 2 manastira“
Autor teksta u “Press-u“ je pitao Dejana da li je pitao Vladiku Vasilija odakle mu toliko bogatstvo. Nestorović je odgovorio da je Vladika zaradio veliko bogatstvo isključivo zahvaljujući svojim menadžerskim sposobnostima: “Da je sreće da je cijela naša država tako bogata kao mala Švajcarska, i da imamo uspješne menadžere i organizatore kao što je moj prijatelj Vladika Vasilije. Mislim da su menadžerske sposobnosti glavni razlog za to bogatstvo, kako ga nazivate!“
Dejan dodaje da je Vladika neviđeni graditelj i da je podigao najviše crkava i manastira u cijeloj SPC. Zatim, Dejan kaže da je Vladika organizator kakvog većina ljudi nikad nije upoznala, da je menadžer broj jedan i da spada u grupu top deset menadžera u regionu po sposobnosti organizacije i da bi mu i Milutin Mrkonjić mogao pozavidjeti. Vladika Vasilije trenutno gradi bolnicu preko puta svog dvora, za kardio i opšte preglede, sa najsavremenijom opremom i laboratorijom. Zatim, da Vladika gradi i rusku crkvu na ulazu u RS, čiji zvonici će biti kupljeni od prodaje njegovog trosobnog stana u Bulevaru kralja Aleksandra, koji je Vladika dobio u nasljedstvo.
Dejan Nestorović posebno apostrofira da se objekti koje Vladika gradi u Bijeljini finansiraju od kapitala onih koji pomažu crkvu, a ne od naroda. Zatim, da Vladika ima dobre veze sa Miloradom Dodikom, direktorom BN televizije Vladimirom Trišićem i mnogim drugim biznismenima i preduzetnicima.
Od svih komentara koje o Vladiki Vasiliju daje u javnost, Dejan najradije ističe svoje mišljenje da je Vladika, prije svega, duhom bogat čovjek i veliki dobrotvor koji pomaže mnogima, pogotovo porodicama i djeci stradaloj u ratu.“
Dejanov motiv
Nije jasno zašto niko od javnih tumača ovakvih informacija o Vladiki Vasiliju nije umio da prepozna pravi motiv Dejanovih istupa u javnost. List “Press“ navodi da su Dejana izričito pitali zar ne misli da svojim izjavama kompromituje Vladiku Vasilija, kao i da li se iza svega krije njegova korist“. Dejan je odgovorio:“Sve što sam ispričao o Vladiki je na obostranu korist. On je ponosan na mene. Privatno je zadovoljan i srce mu je puno jer je neko prvi put rekao istinu o njemu. Sa jedne strane, jesam ga kompromitovao, ali sa druge strane sam ga predstavio kao uspješnog i moćnog čoveka koji hoće da pomogne. Vladika je u dubini duše zahvalan na mojoj iskrenosti, ali je samo problem što istinu iznosi striper. Ne komentariše moje navode, a to nemojte ni očekivati od njega jer se ponaša u skladu sa kanonima crkve.“
List “Press“ piše da Dejan priznaje da sve to radi zarad publiciteta i “iz inata“, ali i kako bi pokazao da u Srpskoj pravoslavnoj crkvi postoje ljudi koji nisu “ljigavci i licemjeri“. Nestorović dodaje da potiče iz dobro situirane i moćne porodice koja se bavi privatnim biznisom i da mu novca nikada nije nedostajalo, pa tako nema nijedan motiv da finansijski iskorišćava Vladiku.
List “Press“ kaže da je odlučio da objavi priču o odnosu Vladike i stripera, ali i da istraži pozadinu njihovih relacija i utvrdi da li i čime striper ucjenjuje visokog poglavara SPC jer striper tvrdi da on Vladiku niti ucjenjuje, niti iskorišćava. Nažalost, novinar “ Press-a“ je Dejanov motiv da javno govori o novcu i poklonima koje dobija od Vladike Vasilija obradio tako da je iz tačnih premisa izvukao pogrešan zaključak.
Novinar se pitao: “Šta se iza svega toga krije i čime to Dejan “reketira“ Vladiku?“ Nestorović tvrdi da on Vladiku niti ucjenjuje, niti iskorišćava. Novinar tvrdi da je više puta pokušao da dobije komentar od vladike, ali on uporno odbija razgovor. Kada smo objavili da je striperu poklonio 50 000 eura za master studije u Rimu, Kačavenda je izjavio : “Manite se toga, ma kakva stipendija“ i prekinuo vezu. On ni juče nije htio da priča o Nestoroviću, a ni da odgovori na naše pitanje da li ga striper ucjenjuje.“ Iz takvog ponašanja Vladike Vasilija autor je stekao utisak da Vladika Vasilije ne smije da Dejana prijavi policiji.
S druge strane, i vlasnik detektivske agencije SIA Božidar Spasić je imao istu grešku u logičkom rasuđivanju. Spasić je zaključio da je riječ o klasičnom primjeru ucjene. On smatra da je striper došao do nečega “jako korisnog“ za njega i da zahvaljujući tome može cijelog života da ucjenjuje vladiku i da lijepo živi od toga:“ Čitajući “Press“, pratio sam ovaj specifičan slučaj iz kojeg se vidi odnos između Vladike i te osobe. Saopštavanje da je neko nekome dao novac da bi mu nešto učinio, kao što je ovde 50000 eura, navodi na zaključak da su tako plaćene informacije koje ne treba da izađu u javnost. Vladika, po svemu sudeći, nema načina ta to spriječi, a neće da prijavi policiji, koja bi mogla snimcima ili transkriptima njihovih razgovora da ustanovi o čemu je tu riječ. Odnos koji ovaj sveštenik ima sa tim striperom je sasvim nelogičan i sa aspekta bezbjednjaka predstavlja klasičan primjer ucjene za neke informacije, podatke, fotografije, možda nečega iz njhovog ličnog odnosa, a možda je riječ o nekom događaju iz mladosti. Ima hiljadu stvari do kojih je striper mogao da dođe i to sada koristi, a vladika plaća“.
Spasić dodaje da se ovde ne radi o dobroj volji vladike, jer je 50000 eura, umesto Nestoroviću, vladika mogao da da na pet mjesta, pa bi petoro njih moglo da studira. A slučaj “Kačavenda“ se pojavio u momentu kada su u svijetu izbile afere u crkvi. Poznato je da su njemačke obaveštajne službe otkrile na desetine slučajeva u kojima su njihovi sveštenici plaćali ucjenjivačima da ne bi objavili kompromitujuće podatke i crkva to praktično i podržava. Bolje da plate nego da afera izađe u javnost. Mislim da je i ovde riječ o tome. Vladika ništa loše neće reći o Nestoroviću jer zna da ovaj ima nešto loše po njega. Ovaj, sa druge strane, priča sve najbolje o njemu, a kako i ne bi , kad mu ovaj plaća. A da mu ne plaća, vidjeli bismo šta bi bilo. Još je čudnije što vladika ćutke gleda kako striper daje kompromitujuće izjave i fotografije.“Vladika koji je ucjenjen pristaje na to jer ništa ne komentariše. Poglavar SPC uporno ćuti i nema hrabrosti da sve presiječe. Striper i dalje u javnosti egzibicioniše informacijama, pa je zaključak da je riječ o klasičnoj ucjeni.
Novinar i detektiv su na raspolaganju imali sve elemente koji su potrebni da se situacija realno sagleda, i Dejanove izjave, i Dejanova ponašanja i sopstvena zapažanja. Ovim komentatorima javnih događanja je takođe bila dostupna i metoda analize sadržaja koja uz pomoć tzv. ključnih riječi teksta lako detektuje suštinu neke pojave. Zato ćemo samo ponoviti boldirane rečenice iz poglavlja “Pokloni“, poglavlja “Motiv“ i iz ovog poglavlja.
Dejanove izjave:
Moj najveći kapital je moje znanje
Ja nisam običan striper već multimedijalni talenat
Priznajem da sve to radim zarad publiciteta i „iz inata“
I da sam fotografije iz vladičanskog dvora „Srpski Versaj“ : moj deda, kandidat za patrijarha, objavio na „Fejsbuku“ zarad većeg publiciteta
Tačna zapažanja analitičara:
i dalje u javnosti egzibicioniše informacijama
Odnos koji ovaj sveštenik ima sa tim striperom je sasvim nelogičan
U najmanju ruku je čudno što se Nestorović javno hvali prisnim odnosom sa Kačavendom i novčanim i drugim poklonima kojima ga ovaj obasipa
Još je čudnije što vladika ćutke gleda kako striper daje kompromitujuće izjave i fotografije.
nema nijedan motiv da finansijski iskorišćava vladiku
Prvi problem ovog novinara je što u svom cjelovitom sagledavanju težine koju su u javnosti imale izjave Dejana Nestorovića nije više pažnje posvetio bitnim sastavnim elementima te neuobičajene situacije, a to su: Dejanova priznanja o potrebi za publicitetom, sopstveno uočavanje da Dejanovo ponašanje zaista zaslužuje kvalifikaciju „egzibicioniše“ i takođe sopstveno uočavanje da je odnos Dejana i Vladike „nelogičan“ i „čudan“. Zbog sopstvene kognitivne blokade novinar nije mogao da dalje razvija svoje sagledavanje i sklopi spoznajnu predodžbu da kod Dejana postoji prenaglašena potreba za samo-reklamiranjem i dolaženjem u centar pažnje javnosti i da je ona motor pokretač mnogih Dejanovih aktivnosti.
Drugi problem ovog novinara je što nije imao jednaku kritičku distancu prema obadvije strane pa uopšte nije postavio pitanje da li je istina to što Nestorović izjavljuje. Naprotiv, novinar je Nestorovićevim izjavama dao povjerenje, a Vladiki prišao sa sumnjom. Novinarev lični stav se najbolje vidi iz izraza “Dejan otkriva“ kojeg najčešće koristi u tekstu i koji stavlja u kontekst istinitog sadržaja. Za razliku od pristupa kog je primijenio na Dejanu, novinar je na Vladiku projektovao neko crnilo koje potiče iz nesvjesnog dijela svoje ličnosti.
List “Ekspres“ piše o striperovom ekscesu sa poznatom pjevačicom Selmom Bajrami. Naime, Dejan Nestorović je nedavno u jednoj emisiji TV OBN tvrdio kako putem usluga Skypa i messengera održava kontakt sa Selmom, i da samo za nju izvodi striptiz i razne plesove! Osim toga, Dejan je rekao kako mu nije bilo jednostavno dok je plesao sa njom za vrijeme zajedničkog gostovanja u jednoj emisiji u studiju TV Pink BH jer se tada puno uzbudio!
Takve njegove izjave su do te mjere iznervirale su popularnu pjevačicu da je kontaktirala svog advokata . “Žena sirena“ je od advokata tražila da kontaktira stripera Nestorovića i da zahtijeva od njega da se javno izvini pjevačici jer većina stvari poput onih da s njom redovno kontaktira i da samo za nju izvodi striptiz su netačne!
Opet niko od pomenutih analitičara, novinara i ostalih javnih komentatora ovaj eksces nije doveo do nivoa logičkog zaključivanja po analogiji: ako Dejan Nestorović ne govori istinu o Selmi, možda ne govori istinu ni o Vladiki Vasiliju.
Primjer sa Selmom Bajrami otkriva još jednu psihodinamsku osobinu Dejana Nestorovića. Više od dvije godine nakon prve neistinite izjave o Selmi, u februaru 2013 godine, Dejan u rubrici “Klub poznatih“ u “Dnevnom avazu“ izjavljuje da je Selma Bajrami najzgodnija žena koju poznaje. I tako otkriva svoj problem želja koje jako želi da ostvari a ne uspijeva, kod kog povremeno gubi granicu između fikcije i stvarnosti, pa svoje neostvarene želje vidi kao da su već realizovane. Tačnij erečeno, Dejan govori o onom što želi da se desi, kao da se već desilo.
Zatim, Dejanovo sagledavanje sebe sadrži transparentne elemente samo- vrednovanja, koje je Dejan izrazio rečenicom “ Ja nisam običan striper već multimedijalni talenat“. Ako bismo Dejanovo samo- vrednovanje, kojim on sebe misaono definiše sa “Ja vrijedim 50 000 eura“, postavili u finansijski okvir i izrazili u troškovima gradnje i opremanja jedne crkve ili manastira, dobili bismo zanimljive relacije. Npr. Crkva Presvete Bogorodice Trojeručice u Crnom blatu okvirno iznosi 35 000 eura, i ispada da Dejan procjenjuje da njegov talenat vrijedi više od te crkve ili da vrijedi kao dva manastira u čiju gradnju se uloži po 25 000 eura. Po toj logici bi radi Dejanovog talenta, a u svrhu pomaganja Dejanovih potreba za luksuzom Zvormičko- tuzlanska Eparhija trebala da se liši gradnje jedne važne crkve ili dva manastira. Vladika Vasilije Kačavenda je za 35 godina svog rada izgradio ukupno 217 crkvi i manastira. Ova izrazita vrednosna orijentacija Vladike Vasilija ka gradnji bi 35 godina nikad ničim nije bila ometena, pa ne vidim razlog zašto bi se to desilo u Dejanovom slučaju.
Dejanov koncept samovrednovanja: “Ja vrijedim 50 000 eura“ ili “Ja vrijedim kao 2 manastira“
Dejanova molba za oprost
U vrijeme kad
sam u razgovoru sa Vladikom Vasilijem tražila da mi odgovori na pitanje
zašto je ćutao i da njegov verbalni odgovor stavim u etički okvir da
bih mogla da ga analiziram, nisam imala u rukama Dejanova pisma.
Dejan je uputio tri pisma izvinjenja
zbog svojih javnih izjava, Patrijarhu Irineju, Svetom Sinodu i Vladiki
Vasiliju. U sva tri pisma Dejan na sebe preuzima krivicu za davanje
izjava u javnosti i negira svaki grijeh bluda sa Vladikom Vasilijem.
Njegova osjećanja stida i kajanja su jasno sročena, doživljena i
pokazuju osobu kojoj funkcioniše moralna sankcija griže savjesti.
Međutim, Dejan nije u stanju da ponese teret moralne sankcije osude
okoline, pa je sva tri pisma poslao samo Vladiki, umjesto da ih pošalje
primaocima u Beograd. Zatim, nije imao hrabrosti da o sadržaju tih
pisama upozna javnost, i na sebe preuzme teret odgovornosti za izjave
koje je dao. Faktički, Dejan je svoje priznanje o neistinitim izjavama
na račun Vladike Vasilija doveo u poziciju da niko drugi za njih ne
može da sazna.
U pismu Patrijarhu Irineju od 15. 06. 2011 godine Dejan piše: “Cilj
objavljenih fotografija sa dvora bio je da podigne “prašinu “ i pažnju
oko mog ulaska u jedan zabavni program na TV, a ne da pravi seks
skandale. Bože me oprosti ili bilo kakve nakaradne stvari. Mene su
htjeli da prikažu kao nekakav seksualni objekat “ljubavnika“!!!
odvratnosti i grehote.Nikada nisam ukaljao mantiju nikakvim nemoralom,
kako kažu pojedini zli jezici. Sram ih bilo!!!Ističem da nikada ali
nikada nije došlo do bludi niti nemorala, fizičkog kontakta između mene
i preosvećenog Kačavende.“
U pismu Svetom Sinodu od 03. 03. 2012 godine Dejan piše: “Sve
grijehe oko fotografija, laži i smišljenih optužbi preuzimam na svoju
dušu. Preosvećeni Vladika Vasilije je čist kao suza.“
U pismu Vladiki Vasiliju od 06. 03. 2012 godine Dejan piše: “ U
želji da dospijem u centar pažnje najšire javnosti ( o čemu sam
oduvijek sanjao), ja sam počinio grijeh aktivnog učešća u početku jedne
odvratne i klevetničke medijske kampanje usmjerene lično protiv Vas. A
sve je to lažirano, na žalost, na osnovu mojih istupa i napisa u
novinama i na televiziji. Neko bi možda rekao da sam prodao Vjeru za
večeru, ali ja se kunem živim Bogom i spremnošću na svakovrsnu
odgovornost pa i pred građanskim sudovima, da nisam znao šta činim i
kakve će strašne posledice sve ovo proizvesti po Vas i našu crkvu.
Moja sudbina i želja što volim da se slikam , sa
poznatim i važnim osobama sa kojima sam se susretao u toku svog života
iz različitih oblasti društvenog i javnog života. A ja sam dobio svojih
pet minuta “slave ovozemaljske“. Okaljao sam time i svoj obraz i teško
opteretio svoju hrišćansku i ljudsku savjest. Stid me je sada zbog
svega toga što se desilo i gorko se kajem. Znam da je možda prekasno za
ispravljanje svih posledica, ali se nadam i vjerujem da nikada nije
kasno za iskreno pokajanje i molbe za oproštaj što i na ovaj način
činim. I znam da nisam zaslužio Vaš oproštaj niti razumijevanje poslije
svega što sam Vam uradio, ali ne mogu a da Vam makar ne uputim jedno
ovako lično i iskreno izvinjenje i oproštaj zbog koga sam Vam nanio i
posledica po Vas lično. Ovako, kroz moju duboku pokajničku molitvu ,
makar nešto u svemu popraviti u onome što sam kriv pred Bogom Vama, i
direktno i indirektno, i sve svjesno i nesvjesno rječju i djelom.
Praštajte poštovani Vladiko i poniženi Vladiko koji ste zbog svega gore
navedenog pretrpjeli i trpite zla koje sam Vam nesvjesno nanio.“
Vladikino ćutanje
Da podsjetimo: medijska poruka o etičkoj osobini Vladike Vasilija je bila “Rasipnik crkvenog novca koji živi u luksuzu“
Vladikin odgovor na optužbu glasi: Nema tu šta da se objašnjava. On je sve rekao u svom pismu izvinjenja.“
Obzirom da se radi o optužbi da je Vladika Vasilije puno novca potrošio na skupe poklone i raskoš, u ocjenjivanju Vladikinog odgovora na ovu optužbu se treba fokusirati na sadržaj koji će razotkriti da li Vladika Vasilije sebe želi da zaštiti od moralne odgovornosti. Optuženi koji ima takvu namjeru podsvjesno koristi moralni model zaštite krivca umjesto moralnog modela kažnjavanja krivca. Iz etičke analize Vladikinog jezičkog izraza se može najtačnije vidjeti koji od ova dva modela Vladika koristi. Treba imati na umu da optužena osoba može da koristi dva “aršina“ za isti problem i da jedan aršin koristi kad govori o svom ponašanju, a drugi aršin kad govori o tuđem ponašanju.
Optužbu da Vladika živi u raskoši i luksuzu uopšte nismo ni uzimali u razmatranje jer je bespredmetna. Prilikom posjete Vladičanskom dvoru u Bijeljini smo se lično uvjerili da se radi o lažnom prikazivanju i neukusnom preuveličavanju postojećeg stanja. U Dvoru nema ni teretane, ni umjetničkih slika poznatih majstora o kojima govori Dejan, a svaki sudski vještak za nekretnine bi vrlo brzo utvrdio da stari stilski namještaj koji se nalazi u Zlatnom salonu ne vrijedi ni približno
300 000 eura.
Što se tiče optužbe o davanju 50 000 eura Dejanu Nestoroviću, da bismo vidjeli da li Vladika koristi moralni model zaštite krivca ili moralni model kažnjavanja krivca potrebno je utvrditi na koji način Vladika opravdava svoje postupke. Opravdanje se uvijek vrši jezičkom formulacijom u “Ja“formi, moralni prekršaj se opisuje ublažujućim ili neutralnim nazivima, a napadnuti obično naglasi da razlikuje moralne kvalifikacije “ispravno i neispravno“ ili “dobro i zlo“.
Vladika je identifikaciju moralnog prekršioca izvršio rječju “On“ a ne “Ja“ čime pokazuje da sebe ne vidi kao osobu koja se ogriješila o moralna pravila. Moralni prekršaj uopšte ne definiše ni eufemizmima niti ključnim riječima sa jakim emocionalnim nabojem. Vladika takođe uopšte nije upotrijebio kvalifikacije “ispravno ili dobro “ ili “neispravno ili zlo“. Kod ovakvog rezultata postoje samo dvije mogućnosti, ili je Vladikino mišljenje nedovoljno etički strukturisano ili pokazuje misaono NEDIJELJENJE MORALNE ODGOVORNOSTI za prekršaj koji mu se pripisuje.
Iz komentara Vladike Vasilija o spornom događaju zaključujemo da Vladika MISAONO ODBACUJE krivicu i da sebe ne vidi kao krivca. To što se nije javno oglasio rečenicom “JA SAM NEVIN“ vezuje se za okolnost da je od Dejana dobio pismo u kom Dejan od Vladike Vasilija traži oprost i da mu je Vladika oprostio. Kako je Vladika smatrao da nakon oprosta koji je ostao između njih dvojice za javnom odbranom od krivice nije bilo ni potrebe, izostanak javnog oglašavanja se smatra adekvatnim reagovanjem u ovoj konkretnoj situaciji.
Vladikin odgovor na optužbu glasi: Nema tu šta da se objašnjava. On je sve rekao u svom pismu izvinjenja.“
Obzirom da se radi o optužbi da je Vladika Vasilije puno novca potrošio na skupe poklone i raskoš, u ocjenjivanju Vladikinog odgovora na ovu optužbu se treba fokusirati na sadržaj koji će razotkriti da li Vladika Vasilije sebe želi da zaštiti od moralne odgovornosti. Optuženi koji ima takvu namjeru podsvjesno koristi moralni model zaštite krivca umjesto moralnog modela kažnjavanja krivca. Iz etičke analize Vladikinog jezičkog izraza se može najtačnije vidjeti koji od ova dva modela Vladika koristi. Treba imati na umu da optužena osoba može da koristi dva “aršina“ za isti problem i da jedan aršin koristi kad govori o svom ponašanju, a drugi aršin kad govori o tuđem ponašanju.
Optužbu da Vladika živi u raskoši i luksuzu uopšte nismo ni uzimali u razmatranje jer je bespredmetna. Prilikom posjete Vladičanskom dvoru u Bijeljini smo se lično uvjerili da se radi o lažnom prikazivanju i neukusnom preuveličavanju postojećeg stanja. U Dvoru nema ni teretane, ni umjetničkih slika poznatih majstora o kojima govori Dejan, a svaki sudski vještak za nekretnine bi vrlo brzo utvrdio da stari stilski namještaj koji se nalazi u Zlatnom salonu ne vrijedi ni približno
300 000 eura.
Što se tiče optužbe o davanju 50 000 eura Dejanu Nestoroviću, da bismo vidjeli da li Vladika koristi moralni model zaštite krivca ili moralni model kažnjavanja krivca potrebno je utvrditi na koji način Vladika opravdava svoje postupke. Opravdanje se uvijek vrši jezičkom formulacijom u “Ja“formi, moralni prekršaj se opisuje ublažujućim ili neutralnim nazivima, a napadnuti obično naglasi da razlikuje moralne kvalifikacije “ispravno i neispravno“ ili “dobro i zlo“.
Vladika je identifikaciju moralnog prekršioca izvršio rječju “On“ a ne “Ja“ čime pokazuje da sebe ne vidi kao osobu koja se ogriješila o moralna pravila. Moralni prekršaj uopšte ne definiše ni eufemizmima niti ključnim riječima sa jakim emocionalnim nabojem. Vladika takođe uopšte nije upotrijebio kvalifikacije “ispravno ili dobro “ ili “neispravno ili zlo“. Kod ovakvog rezultata postoje samo dvije mogućnosti, ili je Vladikino mišljenje nedovoljno etički strukturisano ili pokazuje misaono NEDIJELJENJE MORALNE ODGOVORNOSTI za prekršaj koji mu se pripisuje.
Iz komentara Vladike Vasilija o spornom događaju zaključujemo da Vladika MISAONO ODBACUJE krivicu i da sebe ne vidi kao krivca. To što se nije javno oglasio rečenicom “JA SAM NEVIN“ vezuje se za okolnost da je od Dejana dobio pismo u kom Dejan od Vladike Vasilija traži oprost i da mu je Vladika oprostio. Kako je Vladika smatrao da nakon oprosta koji je ostao između njih dvojice za javnom odbranom od krivice nije bilo ni potrebe, izostanak javnog oglašavanja se smatra adekvatnim reagovanjem u ovoj konkretnoj situaciji.
DOKUMENTA SU NABAVLjENA NA OSNOVU ZAKONA O SLOBODI INFORMISANJA, PODNOŠENjEM ZAHTJEVA EPARHIJI ZVORNIČKO-TUZLANSKOJ.
Deda i njegovo unuče ! Ko je koga više cjepao deda unuka il unuk dedu?
ОдговориИзбришиVasilije Kačavenda najveći peder i vladika peder sramota za SPC!
ОдговориИзбришиDedino unuce, ponosi se deda unukom a tek li unuk dedom :-)
ОдговориИзбришиDedino unuce, ponosi se deda unukom a tek li unuk dedom :-)
ОдговориИзбриши